1. Pracovníci poskytující poradenské služby v oblasti kariérového poradenství: a) poradenští pracovníci:
Mgr. Kateřina Langrová – výchovná poradkyně pro třídy oborů EL a VS a garant kariérového poradenství OA Konzultační hodiny: pondělí: 9:55 – 11:30 Místo: kabinet E 101 jiný termín dle dohody tel: 599 524 201, 737 573 877 e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Mgr. Eva Mikulíková – výchovná poradkyně pro třídy oboru OA
Konzultační hodiny: pondělí: 9:55 – 11:30 Místo: kabinet C 204 jiný termín dle dohody tel: 599 524 242, 608 921 016 e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
b) pracovníci, kteří se podílejí na poradenských službách: třídní učitelé, učitel – metodik pro přípravu školních vzdělávacích programů, učitelé předmětů práva (v rámci předmětu - úvod do světa práce), učitelé dalších předmětů, zejména ekonomických předmětů, českého jazyka, cizích jazyků, společenské kultury, psychologie atd.
Náplň práce těchto pracovníků: Výchovný poradce: poskytuje poradenské služby pro žáky, jejich rodiče a pedagogy v oblasti kariérového poradenství (např. : aktuální informace týkající se dalšího vzdělávání po ukončení studia na OA nebo uplatňování na trhu práce, …), spolupracuje s třídními učiteli, distribuuje žákům materiály, které pro ně škola obdrží, vede nástěnky VP, organizuje různé školní aktivity v rámci kariérového poradenství, …; náplň jeho práce vychází z Vyhlášky o poradenských službách č. 72/2005 Sb. a z Plánu práce VP.
Třídní učitel: spolupracuje s výchovným poradcem při poskytování poradenských služeb týkajících se rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze žáků třídy, při předávání informací a distribuci různých informačních materiálů apod., zprostředkovává komunikaci s ostatními členy pedagogického sboru a je garantem spolupráce školy s rodiči žáků třídy., získává a udržuje si přehled o osobnostních zvláštnostech žáků třídy a o jejich rodinném zázemí.
Učitel – metodik pro přípravu školního vzdělávacího programu: koordinuje přípravu školních vzdělávacích programů
Učitelé práva (v rámci předmětu – úvod do světa práce): poskytují žákům zejména základní orientaci v otázkách pracovního práva a soukromého podnikání, seznamují žáky s trendy trhu práce a pomáhají jim získat představu o realitě pracovní pozice absolventa po nástupu do zaměstnání a zorientovat se ve světě práce
Další učitelé v možnostech svého předmětu: vedou žáky, aby si uvědomili zodpovědnost za vlastní život, motivují je k aktivnímu pracovnímu životu a k úspěšné kariéře, učí žáky vyhledávat a posuzovat informace o profesních příležitostech a nabídce vzdělávání, orientovat se v nich, učí studenty písemně i verbálně se prezentovat při jednání s potenciálními zaměstnavateli, formulovat svá očekávání a své priority.
2. Informovanost o porad. službách, aktuálních informacích, … : nástěnky VP – pavilon B, přízemí (jména a funkce poraden. pracovníků, konzultační hodiny, kabinety, kontaktní adresy a telefonní čísla odborných pracovišť, aktuální informace, …); pavilon A – 1. patro, webové stránky školy – student/kariérové poradenství – základ. Informace z oblasti kariér. poradenství, uplatnění absolventů OA apod., mailová adresa Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. (heslo na nástěnce ve škole) – aktuální informace z oblasti kariérového poradenství, informace ve vnitřním počítačovém systému školy přístupnému jen pedagogům (T) nebo určenému pro žáky (S), sborovna – nástěnka, sešit pokynů pro pedagogy.
3. Způsob spolupráce a komunikace porad. pracovníků se sborem a vedením školy Poradenští pracovníci vzájemně úzce spolupracují při plnění konkrétních úkolů daných pro školní rok, vzájemně se informují, koordinují svou činnost. Podle potřeby a aktuálních problémů se scházejí s vedením, třídními učiteli, učiteli určitých předmětů nebo jinými pedagogy v oblasti preventivní, výchovné, poradenské.
Pro způsob komunikace s vedením školy nebo pedagogickým sborem využívají podle potřeby osobních pohovorů, pedagogických porad, předmětových komisí, schůzek třídních učitelů, schůzek vyučujících určitých konkrétních žáků apod., nebo písemnou komunikaci formou individuálních písemných pokynů, e-mailů, pokynů na nástěnce ve sborovně nebo pokynů v sešitě k tomu určenému.
Zpracovala: Mgr. Kateřian Langrová Datum: 28. 8. 2020
|